Translate

2012. december 20., csütörtök

Japán karácsony téma hét 3. napja

Saját fejből:
Japánban csak egy kis rész az aki vallásosan tekint erre a napra. Viszont akár milyen vallású vagy Japánban, biztos vagyok benne hogy elkap a Karácsony szelleme. Minden utcában a fák a házak fel vannak öltöztetve égőkkel.
 Az biztos hogy nem spórolnak az ünneppel. Természetesen jogosan kérdezzük vagy merül fel bennünk hogy ha nem túlzottan keresztények (ugye mivel a Karácsony keresztény ünnep) akkor miért is veszik ilyen komolyan az ünnepet.  A válasz egyszerű, a Japán ember azt csinálja amit szeret. Imádják a karácsonyt! Az ajándékokat, a díszeket, a hangulatát. Na meg persze szeretnek örömet okozni. És mivel tudnának nagyobb örömet okozni egy szerettüknek hogy minimum egy napon együtt vannak és boldogok együtt, ajándékot adnak egymásnak.








 A kép áradatok után egy kis szöveg: A Japánok miről a leghíresebbek...hogy bolondok xD És hát így ez a jó értelembe vett bolondság Karácsonykor sem hagyja el őket.
 Japán egy részén havazik, másikon nem. Idén se esett kis mennyiségű hó japánban. Viszont ezt a képet nem tudom mikor csinálták...de hogy ezeknek menni idejük van xD
Pokemon díszek...hát igen mikor azt írtam hogy kedvelik a karácsonyi díszeket nem feltétlenül az itthon megszokott  alap díszekre gondoltam...hanem pl.: ilyenekre mint ez a kép.


Szóval a Japánok szeretik a díszeket és díszíteni is szeretnek akár élettelen akár élő az a lény xD
Szegény kutyus >< (bár nem mintha nem raktam volna már agancsot a "Mikutyára"
(kép lent)










Na most már ismeritek Miku kutyát. (olyan furcsa mikor An Cafe-t hallgatok és anyuék üvöltik hogy: Mikuuuuu! Tedd le a macskát! !!!Miku!!) xD
Akkor mennyünk tovább kaja...Japánban van egy külön karácsonyi torta. "Eperes" ^3^
L is gyakran ette. Fehér borítású és eprek vannak rajta.  Ja és persze a legtöbben a Karácsonyi vacsorájukat KFC-ben fogyasztják el xD ilyenkor vannak külön karácsonyi menük. Hát nem király? xD



 így már ismerős? ^-^

Ajándékok nah igen azokat nagyon szeretik a Japók. Ilyenkor (is) tele vannak a boltok ajándékokkal.


A karácsonyban én a legjobban az ajándékozást szeretem. Szeretek adni hogy örömet okozhassak. És szeretek kapni, mert sose tudod biztosra hogy mit kapsz ^3^ ez olyan izgi *-*
Még pár kép amit találtam aztán utána nézzek hogy mi az ami kiegészíti ezt a blogot ^3^







 Közben ide hoztam a kedvenc Japán könyvem a Soós Viktóriától a Japán turistaszemmel-t. Ebben tuti van karácsonyról szóló oldal. *keres* furcsa nem találtam benne ilyet. Azt mondja hogy nem ünneplik (_ _) a fenti épek nekem mást mondanak -.-" na mindegy akkor netről keresek plussz anyagot. (pedig szinte biztos voltam benne hogy itt olvastam róla.)

Na neten találtam pár szót...de csak hiraganázva van leírva...de lefordítom ^^ karácsonyi ajándék.
キリスト教徒Kirisutokyootokeresztény hívő
神道信者Shintoushinjasintoista
仏教徒bukkyootobuddhista hívő
キリスト教国Kirisutokyō kunikeresztény ország
しかしshikashide
祝うiwauünnepel
近づくChikadzukuközeledik
家庭kateiotthon, háztartás
クリスマスツリーkurisumasutsuriikarácsonyfa
クリスマスブーツkurisumasubuutsukarácsonyi csizma
飾るkazarudíszít
きらきらとkirakiratofénylőn, csillogva
輝くkagayakuragyog, csillog
ご馳走gochisoulakoma
...と比べて...tokurabetevmivel összehasonlítva
過ごすsugosueltölt (időt)
恋人koibitovki szerelme, párja
そのためsonotameemiatt
クリスマスイヴkurisumasuibuszenteste
予約するyoyakusurulefoglal
いっぱいippaitele van
forrás:http://www.szaku.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=6889:a-japan-karacsony&catid=198:japan-nyelv-kezdknek&Itemid=297

wáááá hogy ez mennyi időbe telt ( _ _ )"zzZZZzzz
Na de mindegy.

Akkor még Karácsonyi zenék: Érdekesek. Össze gyűjtöttem még régebben talán tavaly néhány Japán karácsonyi nótát...van közte olyan is ami nem Japán de karácsonyi szóval...itt a lejátszási lista:Japán Karácsony

Szóval Merri Kurisimasu! メリークリスマス

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hali...Anata no namea wa nandesuka....^-^ /Mi a neved?/