Translate

2013. március 10., vasárnap

Japán nyelv lecke (mondjuk 1.)

Nem tudom hogy eddig mennyi Japán nyelvlecke volt, de számítsuk akkor most ezt egynek. ^^

Kötőszavak:

A Ga és a Wa

A 'ga' és a 'wa' nagyon hasonló szerepet töltenek be. Mindegyiket akkor használjuk ha valakiről valamiről beszélünk. Szóval alany jelölő. Csak hogy a 'ga' kötőszót akkor rakjuk a mondatba ha a mondat első fele a lényeg. Pl.: Én vagyok Maya. Watashi ga Maya desu.  A 'wa'-t meg akkor ha a mondat többi része a lényeg, még is személyhez kötjük. Szóval: Én Maya vagyok. Watashi wa Maya desu.    Szóval például megkérdezik ki az a Maya...Dare wa Maya desu ka? Akkor azt kell hangsúlyoznunk hogy Én vagyok az. Szóval. Watashi ga Maya desu. Bemutatkozásnál meg egyszerűen a 'wa' kötőszót alkalmazzuk.

No

A 'no' birtoklást fejez ki. Szóval ez az én macskám. Kore wa watashi no neko. ( Ez, van enyém, macska. 'wa'-t használtam mert a lényeg az utána van, hogy az én macskám.

Mo

Az 'is'-t jelöli. Szóval Watashi mo Anata mo otaku desu.  Én is te is otakuk vagyunk.    

Ni

-nak, -nek, -hoz- hez -höz

De

-ban, -ben


He

-hoz- hez,- höz

Desu

A létet jelöli. Az u-t a végén nem igazán ejtik. Létige helyettesítő. 
Sore wa hon desu. Az egy könyv.

Ka

ez egy kérdő szó. Szóval Dore wa desu ka? Te kivagy?


Mutató névmások:

Ez -Kore
Az-Sore
Amaz-Are
Melyik? -Dore?

Jelzős mutató névmások:

Ez a...-Kono
Az a...-Sono
Amaz a...-Ano
Melyik a...?-Dono?

Irányjelölő:

Erre- Kochira
Arra- Sochira
Amarra- Achira
Merre?- Dochira

Helyhatározó

Itt-Koko
Ott-Soko
Amott-Asoko
Hol?-Doko?

Minőségjelző:

Ilyen- Konna
Olyan- Sonna
Amolyan- Anna
Milyen?- Donna?

Mérték jelölő:

Ennyire- Konna ni
---------- Sonna ni
Annyira- Anna ni
Mennyire?- Donna ni



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hali...Anata no namea wa nandesuka....^-^ /Mi a neved?/