Translate

2013. december 14., szombat

December 13 (péntek)

December 13 egy számomra fontos nap. Ekkor volt a szalagavatója a Barátomnak...és én is táncolhattam rajta, vele. A tánc csodás volt, a zene felcsendült egymás szemébe néztünk, és tudtam mindennél jobban szeret engem. Szívemben a szerelem égett. De megbújt ott egy más érzelem is. Bujdosott és mart, égetett és folytak a könnyeim...Majd eszembe jutott. Hideto! Tegnapi napon volt Matsumato Hideto, ismertebb nevén Hide, szülinapja.

Hide 1964 december 13-án született. Mára 49 éves lenne. De 1998 Május 2-án sajnálatos dolog történt. Hideto-sama meghalt. Hihetetlen érzés tátongott mindannyiunk szívében. Volt ki nem hitte el és kutatta Őt. Volt ki követte új lakhelyére Hidét. De olyan aki beletörődött halálába, nem volt!
Hide egy Japán Visual kei stílust megteremtő együttesben gitározott. Az XJapanben. Az együttes 1982-ben alakult és 1997-ben oszlott fel. Hide halála előtt egy évvel. Hide szóló éneklésbe kezdett, ahol szintén aratott és tán még híresebbé vált. Hidén a halála előtti videókon látszott hogy szomorkás, de ezt bármi más előidézhette. Május 1-én még koncertet és intejút is adott amiről videó készült.
Hidét másnap reggel egy törölközővel felakasztva a fürdőszoba kilincsre találták. A hír hallatán nem nyughatott a rendőrség is. Bár az esetet öngyilkosságnak könyvelték el, mivel gyógyszereket és alkoholt is találtak a szervezetében. De bizonyos rendőrök és rajongók biztosra vették a gyilkosságot is. Ugyan is ez a módszer egy Börtön gyilkosság módszerre, arra az esetre hogy öngyilkosságnak állítsák be a halált. Sok elképzelés született a halálára. De egy ami biztos, Hideto eltávozott közölünk és mindenki nagyon megsiratta őt. Rám nagy hatást tett a srác és irtóan megszerettem a stílusát. Mikor olvastam hogy meghalt, össze törtem. Fájt. A temetésről videó is készült ahol Yoshiki Hide egyik legjobb barátja és zenész társa volt, beszédet is mondott. És az Xjapan élőben zenélt.
Yoshiki beszéde 1:40-nél kezdődik:
Ezt mondta:       Lesokkolt, amikor haláláról hallottam. Én valójában nem akartam elhinni, ami történt. Igaz, ő alszik gyönyörű arcával. Sokszor próbáltam felkelteni, de ő még mindig aludt…
Ötünk közt, Hide volt, aki tartotta nyugodtságát és mindig kitalált valamit. Noha én voltam a vezető, ő volt a nyugodt ki adta a tanácsokat kezdtem elveszteni önuralmam és érzéseimet. Persze ez az egész feszültséggel járt, ő is kis híján elvesztette személyiségét. De eközben a nehéz időkben, ő mindig felhívott. Tudtunk beszélgetni az X-ről, zenéről, barátokról, életről, rajongókról, szinte mindenről. Ő olyan volt mint a bátyám és néha ugyanúgy az öcsém. Mi együtt ittunk, és néha verekedtünk. De a következő nap, ő oda jött hozzám és mondta: 'Yoshiki, csináltam valamit az éjjel? Bocsánat, de nem emlékszem semmire.' De most már nem mond nekem semmit… Alszik…
Minden rajongónak és barátnak, össze vagytok zavarodva. Nem tudom leírni ezt a szomorúságot szavakkal, de nekünk meg kell értenünk, és el kell fogadnunk ezt a fájdalmas valóságot. Mindenkit kérek, nézzen keresztül békés pihenésén…”
A videóban csak ez hangzik el:
Mi együtt ittunk, és néha verekedtünk. De a következő nap, ő oda jött hozzám és mondta: 'Yoshiki, csináltam valamit az éjjel? Bocsánat, de nem emlékszem semmire.' De most már nem mond nekem semmit… Alszik…

Az élő fellépés 4:49-nél kezdődik


A videó egészben is megtalálható.
A szám címe: Forever love

Az Xjapan a halála után újra együtt zenéltek, emlék koncerteket tartottak. Van ami fent is van:
A koncerten hátul ment kivetítőn Hide arca, koncert felvételei.
Volt amin az ő gitár szólója ment videóról.
Sok könny csepeg el egy ilyen koncerten.
Az utolsó koncertjükről a kedvenc számom. Van benne egy rész mikor suttognak, Hide hangjához hasonlít. Mikor játsszák, olyan érzés mintha ő nyúlna vissza hozzánk és szólna hozzánk.
Kár hogy leszedték az egyórás felvételt, hihetetlen volt. Olyan részekkel volt tele. Volt mikor Hide a kivetítőről ránk nézett és elmosolyodott, művészet volt a koncert. A végén több együttes is együtt zenélt. Feljöttek a színpadra és tiszteletüket tették Hide előtt. Volt amin Jasemine You és ott volt...aki a koncertet követően 1 évvel meghalt és "élőben" is tiszteletét adhatta neki. Érték volt az a videó. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hali...Anata no namea wa nandesuka....^-^ /Mi a neved?/