Translate

2013. június 21., péntek

Japán egyszerű mondat szerkezet

Én szeretem a macskát.
Watashi wa Neko ga daisuki desu. (Én macskát szeretem)

1.A  2.T  3.Á

Határozós....

Hamarosan almát eszek.
Watashi wa sugu ringo taberu. (Én hamarosan almát eszek)
1.A 2.Időhat 3.T 4.Á


Egyéb:
Az én apukám neve Miyavi.

Watashi no chichi no namea wa Miyavi.

A:Watashi no Chichi- Apukám

Á: A neve Miyavi.



Szóval A, H,T,Á

Én szeretem a kék ördög űzőt.

Watashi wa ao no exorcist daisuki desu.

A:Én-Watashi
J:Kék- Ao
T:Ördögűző- Exorcist
Á:Szeretem-Daisuki.

Kérdés:
Te vagy Maya-san?

Anata ga Maya-san desu ka?

A: Te- Anata
Állítmány: Maya-san vagy? -Maya san desu ka?

Szóval nem változik...ugyan is kérdő mondatokban csak egy ka...-t teszünk a végére, ha eldöntendő a kérdés.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hali...Anata no namea wa nandesuka....^-^ /Mi a neved?/